Ο Δημόκριτος έρχεται κάποια στιγμή στην Αθήνα.
Εχει ήδη διατυπώσει τις υλιστικές φιλοσοφικές του θέσεις, που βρίσκονται στον αντίποδα των ιδεαλιστικών θέσεων του Πλάτωνα.
Το νέο της επίσκεψης προκαλεί ταραχή στους Πλατωνικούς κύκλους. Ο Σωκράτης τον αγνοεί. Σαν λύση ανάγκης ο Πλάτωνας προτείνει να καούν όσα βιβλία του Δημόκριτου βρίσκονται στις δημόσιες βιβλιοθήκες.
Ευτυχώς o Αμύκλας και ο Κλεινίας, δύο πυθαγόρειοι φίλοι του Πλάτωνα τον συμβουλεύουν σοφά
"Μην το κάνεις, θα είναι μάταιο, πολλοί Αθηναίοι έχουν ήδη τα βιβλία του Δημόκριτου στο σπίτι τους"
[πηγή Διογένης Λαέρτιος, ΙΧ, VII]
Εχει ήδη διατυπώσει τις υλιστικές φιλοσοφικές του θέσεις, που βρίσκονται στον αντίποδα των ιδεαλιστικών θέσεων του Πλάτωνα.
Το νέο της επίσκεψης προκαλεί ταραχή στους Πλατωνικούς κύκλους. Ο Σωκράτης τον αγνοεί. Σαν λύση ανάγκης ο Πλάτωνας προτείνει να καούν όσα βιβλία του Δημόκριτου βρίσκονται στις δημόσιες βιβλιοθήκες.
Ευτυχώς o Αμύκλας και ο Κλεινίας, δύο πυθαγόρειοι φίλοι του Πλάτωνα τον συμβουλεύουν σοφά
"Μην το κάνεις, θα είναι μάταιο, πολλοί Αθηναίοι έχουν ήδη τα βιβλία του Δημόκριτου στο σπίτι τους"
[πηγή Διογένης Λαέρτιος, ΙΧ, VII]
Eξαιρετικό! Είναι εκπληκτικό το γεγονός πως οι θεωρίες περί μακροσκοπικής και μικροσκοπικής (ατομικό πρότυπο,κ.α) φύσης του Δημόκριτου αποδείχτηκαν -κατά βάση- σωστές ,2.500 χρόνια αργότερα! Μπροστά του ,ο Πλάτωνας δεν έπιανε "μία". :-)
ΑπάντησηΔιαγραφή